Noua sala de conferinte a Centrului Roman de Afaceri „Marea Neagra“ din Mangalia a gazduit seminarul cu tema „Cum aducem turistii germani inapoi pe litoralul romanesc“, organizat de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania.
La intalnire au participat principalii tour operatori care aduc turisti germani in tara noastra - ITS, TUI, Neckerman, FTI, Intertouring, Romatravel, Karpaten Turism, Miramundi - si reprezentanti ai autoritatilor locale si ai hotelierilor de pe litoral, printre acestia numarandu-se Corina Martin, presedintele ANAT, regiunea de Sud-Est, Dragos Anastasiu, presedinte al Comisiei de Incoming si
Turism intern si Livia Sima, vicepresedinte ANT. Marea majoritate a tour operatorilor a prezentat mai multe dintre motivele pentru care nemtii fug de litoralul romanesc, dar si de Romania in general, alegand Bulgaria, Grecia sau Turcia pentru petrecerea concediilor.
„La ora actuala, pe litoralul bulgaresc sunt circa 160.000 de turisti din Germania“, a aratat Wolfgang Schuld, tour operator ITS. „Este vorba, in primul rand, despre lipsa unei promovari coerente, a unei mediatizari, in care sa se arate adevarata fata a Romaniei.
Nu se stie nimic despre frumusetea Deltei Dunarii, despre litoralul romanesc, despre peisajele montane pe care le aveti. 96% dintre germani nu stiu ca, anul viitor, Sibiul va fi capitala culturala europeana. Din cele 15.000 de birouri ale agentiilor de turism din Germania, aproape 100% nu stiu mai nimic despre Romania.
Tot ce se stie la noi in tara este ca Romania este tara de la Marea Neagra, unde, candva, a trait Dracula“, a aratat tour operatorul german. Lipsa mediatizarii este un alt motiv pentru care nemtii nu aleg sa vina in Romania.
„Bulgaria a inteles importanta promovarii mediatice a tarii lor, astfel ca, periodic, sunt adusi in tara, pe cheltuiala stat