Iranul ar putea raţionaliza consumul de benzină până la cinci litri zilnic/automobil, începând din luna septembrie, a anunţat ministerul iranian al petrolului, Kazem Vaziri- Hamaneh, după ce Parlamentul a redus din bugetul alocat importării de combustibil. În ciuda faptului că se află pe locul doi în lume în privinţa rezervelor de petrol, Iranul nu are capacitate suficientă de rafinare şi importă peste 40 la sută din cantitatea de 70 milioane litri (440.000 barili) de benzină care se arde zilnic. Cea mai mare parte a benzinei importate provine din vestul Europei.
Economiştii au cerut Iranului să crească preţul benzinei sau să introducă un sistem de preţuri diferenţiat, prin care automobiliştii care au nevoie de mai mult de cinci litri zilnic, să poată cumpăra benzina cu un preţ mai mare. Ministerul a respins însă această propunere.
Iranul are în prezent planuri ambiţioase de a îmbunătăţi rafinăriile în următorii cinci ani şi să crească producţia de benzină la 120 milioane litri zilnic. (I.B.)
Iranul ar putea raţionaliza consumul de benzină până la cinci litri zilnic/automobil, începând din luna septembrie, a anunţat ministerul iranian al petrolului, Kazem Vaziri- Hamaneh, după ce Parlamentul a redus din bugetul alocat importării de combustibil. În ciuda faptului că se află pe locul doi în lume în privinţa rezervelor de petrol, Iranul nu are capacitate suficientă de rafinare şi importă peste 40 la sută din cantitatea de 70 milioane litri (440.000 barili) de benzină care se arde zilnic. Cea mai mare parte a benzinei importate provine din vestul Europei.
Economiştii au cerut Iranului să crească preţul benzinei sau să introducă un sistem de preţuri diferenţiat, prin care automobiliştii care au nevoie de mai mult de cinci litri zilnic, să poată cumpăra benzina cu un preţ mai mare. Ministerul a respins însă această propunere.
Iranul are în