Un ingrijorator procent de 25% dintre IMM-urile autohtone nu au dedicat nici o investitie, in ultimii ani, inovarii in procese, produse sau organizare. Potrivit unui studiu realizat de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii, dezinteresul fata de inovare nu este un lucru cu care firmele romanesti ar trebui sa se laude, dat fiind faptul ca in Uniunea Europeana, IMM-urile care nu au realizat investitii in acest sector sunt cu 14 procente mai putine decat cele autohtone. Nici firmele care au investit in inovare nu au acordat foarte mult credit, din punct de vedere financiar, acestui sector.
Astfel, 20 la suta dintre IMM-uri au acordat intre 11 si 20% dintre investitii inovarii, apoi 19,44% din firme au destinat acestui sector intre 6 si 10%, 17,3% au alocat intre 1 si 5 la suta, 11,19% au alocat un procent cuprins intre 21 si 50%, pe ultimul loc situandu-se IMM-urile care au dedicat peste 50% din investitii inovarii, cu o pondere de 7,3% din totalul societatilor repondente.
UE investeste in inovare
Un sondaj similar realizat la nivelul IMM-urilor din UE, releva faptul ca in ceea ce priveste investitiile in inovare, lucrurile stau altfel.
Astfel, se evidentiaza ca firmele respective acorda o atentie sporita inovarii: 11% dintre aceste societati nu au facut investitii cu caracter inovativ; 26% au dedicat inovarii un procent de 1-5% din investitii; in 21% din firme s-au alocat intre 6 si 10% din investitii inovarii; iar 15 % din IMM-uri au alocat acestui segment intre 21 si 50% din totalul investitiilor realizate.
Afaceri cu produse noi
De asemenea, IMM-urile au fost analizate in functie de procentul din cifra de afaceri provenit din produsele si/sau serviciile noi sau reinnoite introduse in ultimul an. In urma studiului s-a constatat ca 21,70 dintre firme nu au facut eforturi de inno