Acum 16 ani, a fost prezentat publicului primul aparat foto digital disponibil in comert. De atunci, cadrul general al pietei de camere foto digitale a ramas, in linii mari, acelasi. Companiile din domeniu inoveaza, produc si comercializeaza, cumparatorii aleg cum se pricep mai bine. Ca intr-o poza de familie. Preturile camerelor digitale au cunoscut o scadere substantiala la inceputul anului 2005, din cauza eliminarii accizelor pentru aceste categorii de produse, luc
Acum 16 ani, a fost prezentat publicului primul aparat foto digital disponibil in comert. De atunci, cadrul general al pietei de camere foto digitale a ramas, in linii mari, acelasi. Companiile din domeniu inoveaza, produc si comercializeaza, cumparatorii aleg cum se pricep mai bine. Ca intr-o poza de familie.
Preturile camerelor digitale au cunoscut o scadere substantiala la inceputul anului 2005, din cauza eliminarii accizelor pentru aceste categorii de produse, lucru care a rezultat si din cresterea vanzarilor, pe viitor asteptarile in randul producatorilor fiind dintre cele mai optimiste. Atlas Corporation, importator si distribuitor pe piata romaneasca a produselor Fujifilm, a comercializat, in primele cinci luni ale anului, 3.000 de unitati si isi propune sa ajunga la un nivel de 10.000 de bucati vandute, iar vanzarile retelei de magazine Sony Center s-au dublat de la an la an, firma sperand ca anul acesta tendinta sa fie aceeasi.
Ponderea produselor High-End in totalul vanzarilor a fost mai redusa, comparativ cu cea a camerelor Midle si Entry-Level. “Interesul pentru astfel de produse ramane ridicat, desi trendul general in vanzarea de camere digitale High End nu este unul de volum, din cauza pretului inca destul de ridicat pentru un astfel de produs”, spune Ruxandra