Kraft Foods Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata ciocolatei si cafelei, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 100 de milioane dolari (80,4 mil. euro), in crestere cu 18% fata de 2004. "Prognozam o crestere de 'doua cifre' pentru acest an", a declarat pentru ZF Peter Muller, managerul general al Kraft in Romania.
Kraft Foods Romania ocupa in prezent locul doi pe piata ciocolatei, dupa ce a facut investitii de peste 28 de milioane de dolari (22,16 milioane euro) numai in dezvoltarea capacitatilor de productie a fabricilor din Brasov, achizitionate in 1994 de la compania Poiana Produse Zaharoase.
Divizia locala a Kraft Foods International detine doua fabrici in Brasov specializate in productia de tablete, bomboane de ciocolata, dropsuri si produse zaharoase. Compania mai are o unitate de productie de cafea ambalata in Bucuresti unde este localizat si centrul logistic.
Peter Muller spune ca in Romania piata cafelei prezinta o crestere foarte rapida, insa cafeaua ambalata este puternic concurata de cafeaua vrac. Pentru a detine in continuare un loc fruntas intre producatorii locali, compania a lansat vara trecuta gama instant Jacobs trei in unu, produsele fiind destinate in principal persoanelor dinamice.
Potrivit datelor companiei, in Romania se consuma 300 de cesti de cafea pe minut.
Muller a mai spus ca in Romania compania va investi in continuare in toate sectoarele pe care activeaza, perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana reprezentand o oportunitate in dezvoltarea exporturilor.
"La productivitatea actuala, divizia romana Kraft Foods nu va intampina o concurenta amenintatoare din partea importurilor", spune Muller.
Portofoliul Kraft pe piata locala include branduri de ciocolata precum Poiana, Africana, Suchardine, Milka, Toblerone, batonul de ciocolata Smash, dropsuri precum Sugus,