(Foto: )
“Draga Efklidis, esti veriga slaba. La revedere, drum bun! Doamne fereste sa fie tot prin Ardeal!” - asa ar suna inceputul unei scrisori a tuturor clujenilor si soferilor care au injurat in ultimul an pe drumul dintre Cluj-Napoca si Dej. De saptamana trecuta insa cosmarul are sanse sa se incheie.
Contractul de reabilitare a DN 1C, Livada - Dej (23,528 km) si DN 17, Dej - limita judetului Cluj / Bistrita-Nasaud (6,5 km), contract adjudecat de consortiul grecesc JV Efklidis AEGEK, se afla in faza de reziliere.
“Urmare a sesizarilor Institutiei Prefectului, precum si a altor autoritati competente, referitor la nerespectarea termenelor si parametrilor lucrarilor efectuate de JV EFKLIDIS-AEGEK, firma contractoare a lucrarilor de reabilitare a DN1C si DN17, pe tronsoanele Livada - Dej si Dej - limita judetelor Cluj/Bistrita-Nasaud, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a
informat ca aceasta a initiat procedurile de reziliere a Contractului 4R5. In justificarea acestui demers, CNADNR prezinta drept argumente serioasele intarzieri inregistrate in implementarea proiectului de reabilitare si a slabei mobilizari a Contractorului, la un an si jumatate de la avizul de incepere a lucrarilor.”
Inceputul
Unul din ultimele tunuri ale administratiei Nastase a fost atribuirea contractelor de modernizare ale drumurilor nationale DN 1C Cluj-Napoca - Dej si DN 17 Dej - Sadova. La finele anului 2003, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) a semnat o serie de contracte pentru reabilitarea a 236 km de sosea intre Cluj si Sadova, judetul Suceava.
Suma contractelor atribuite se ridica la peste 6.000 de miliarde lei vechi, adica 165 milioane euro, fonduri suportate, partial, de Banca Europeana d