(Foto: )
Intalnirea Consiliului Civic Local din aceasta luna a avut ca tema principala de discutie Codul de conduita al functionarului public, realizat de Liga Apararii Drepturilor Omului (LADO), Filiala Cluj.
Principala sursa de informare a echipei din proiect a constituit-o baza de date obtinuta prin serviciile de consiliere oferite de LADO Cluj. Acest program de consiliere gratuita a cetatenilor a inceput in 1998, LADO Cluj obtinand informatii valoroase cu privire la comportamentul institutiilor fata de cetatean si cu privire la modul de implementare a legilor la nivel local.
Al doilea pas al proiectului a constat intr-o cercetare sociologica a functionarilor cu atributii de decizie din Primaria Cluj-Napoca, care a durat sapte luni. In intalniri saptamanale, directorii, sefii de servicii si birouri din Primarie au raspuns la intrebari despre felul in care sunt aplicate principiile si normele Codului de conduita al functionarului public.
Au fost chestionati si instruiti 21 de functionari cu atributii de decizie, analizandu-se problemele cu care se confrunta functionarul in relatia cu cetateanul si problemele care se pot ivi atunci cand aplica legile si promoveaza interesul public.
Sprijinindu-se rezultatele din proiect, LADO a organizat, in perioada 8-31 mai, un Atelier de instruire a functionarilor din Primarie la care au participat 6 formatori si 80 de functionari. Din proiectul LADO a rezultat Un Cod de conduita recomandat functionarilor din Primaria Cluj-Napoca.
Proiectul a fost realizat de LADO Cluj in parteneriat cu Primaria Cluj-Napoca, fiind finantat in cea mai mare parte de Ambasada SUA la Bucuresti.
Proiecte similare au mai fost realizate la Bucuresti, Arad si Slatina, intreg demersul venind sa personalizeze pentru