Numarul sase mondial in publicitatea stradala (outdoor), grupul elvetian Affichage a preluat in decembrie 2005 firma Churchill View, numarul 3 pe piata romaneasca. La sase luni de la preluare, elvetienii au lansat noul brand: Affichage Romania. Domeniul in care Affichage Romania activeaza este denumit in limbajul de specialitate publicitatea “out of home”, adica reclama “in afara casei”. Principalii competitori ai elvetienilor nu vor fi, asa cum s-ar putea gandi cine
Numarul sase mondial in publicitatea stradala (outdoor), grupul elvetian Affichage a preluat in decembrie 2005 firma Churchill View, numarul 3 pe piata romaneasca. La sase luni de la preluare, elvetienii au lansat noul brand: Affichage Romania.
Domeniul in care Affichage Romania activeaza este denumit in limbajul de specialitate publicitatea “out of home”, adica reclama “in afara casei”. Principalii competitori ai elvetienilor nu vor fi, asa cum s-ar putea gandi cineva, companiile cu acelasi obiect de activitate de pe piata, ci... presa scrisa, televiziunea si radioul! Oficialii elvetieni prezenti la Bucuresti la lansarea brandului Affichage au repetat de mai multe ori ca spera sa “taie” cat mai mult din “tortul” de publicitate al televiziunii si presei. Ca sa nu para cu totul de pe alta lume, reprezentantii Affichage au declarat ca isi propun sa ocupe locul doi in topul companiilor de outdoor romanesti, in urmatorii doi ani. Principalii jucatori in piata de panotaj sunt Euromedia/Betacons, cel mai mare operator, care detine aproximativ 50% din piata, si News Outdoor, cu o cota de 20-23%. Fostul Churchill, actualul Affichage, ar fi detinut la inceputul anului cam 17% dintr-o piata estimata in 2005 la un total de 20 de milioane de euro, spun pesimistii, 24 de milioane, spun optimisti.
In Elvetia, 15% din totalul pietei de