Avon Cosmetics Romania, cel mai mare importator de cosmetice de pe piata locala, a depasit anul trecut pragul de 100 mil. euro cifra de afaceri.
Compania importatoare de cosmetice, subsidiara gigantului american Avon, a inregistrat anul trecut un profit brut de circa 16 mil. euro, in crestere cu aproximativ 50% fata de anul precedent.
"Piata de produse cosmetice din Romania este in curs de maturizare. Desi marii competitori la nivel mondial sunt prezenti in Romania de ceva timp, penetrarea produselor de igiena zilnica in mediul rural, dar si a produselor de nisa in randul populatiei urbane nu au ajuns la nivelul maxim pe care il poate atinge o piata de tipul celei din tara noastra", a declarat Raluca Kisescu, marketing manager al companiei.
Potrivit acesteia, motivul trendului ascendent pe care l-a avut businessul companiei se datoreaza numarului mare de produse din portofoliul companiei, adresate unor segmente variate de consumatori si care pot acoperi o cerere vasta. De exemplu, segmentul de parfumuri al companiei a crescut anul trecut cu 60%.
Avon Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 120 mil. dolari (106 mil. euro) in 2005, in crestere cu 18,5% fata de anul precedent. Pentru acest an, oficialii estimeaza o crestere in ritmul pietei.
"Un alt factor care a ajutat Avon sa valorifice cresterea pietei si sa isi mareasca profitul fata de anul trecut a fost investitia continua in formarea de consilieri de frumusete (persoane care au urmat cursuri de machiaj si de ingrijire a pielii si care sunt autorizate sa ofere sfaturi cleintilor companiei - n.red.), un avantaj competitiv foarte important", a conchis aceasta.
Produsele companiei sunt distribuite prin intermediul unor reprezentanti directi, in sistem multi-level-marketing (MLM).
Compania a incheiat anul trecut cu 117.000 de reprezentanti in toata tara. Dintre acestia