Firmele romanesti se plang ca strainii le “fura” toate marile contracte de antrepriza din Romania. Strainii domina aceasta piata, iar putinele firme romanesti care au “muscat” din acest fruct al antreprizei generale s-au “inecat” cu galusca. Din cele 140 de contracte de infrastructura finantate din fonduri ISPA, cu o valoare de peste un miliard de euro, doar cinci sunt adjudecate de firme romanesti. Valoarea totala a lucrarilor 100% romanesti
Firmele romanesti se plang ca strainii le “fura” toate marile contracte de antrepriza din Romania. Strainii domina aceasta piata, iar putinele firme romanesti care au “muscat” din acest fruct al antreprizei generale s-au “inecat” cu galusca.
Din cele 140 de contracte de infrastructura finantate din fonduri ISPA, cu o valoare de peste un miliard de euro, doar cinci sunt adjudecate de firme romanesti. Valoarea totala a lucrarilor 100% romanesti este de 12,7 milioane de euro, reprezentand numai 1,2% din totalul fondurilor. La aceste contracte se adauga alte opt, in parteneriat cu firme straine, cu o valoare totala de aproximativ 170 milioane de euro, ceea ce inseamna 16% din total.
Ponderea covarsitoare a firmelor straine se regaseste si la “impartirea” banilor pentru alte lucrari de constructii din alte fonduri europene - PHARE, BEI sau BERD. Daca mai punem la socoteala si valoarea uriasa a contractului semnat pentru realizarea autostrazii Bucuresti-Bors, cu firma Bechtel (de peste doua miliarde de euro), piata lucrarilor de antrepriza generala este dominata de straini, cu peste 90%.
Printre firmele romanesti care au avut curajul sa intre pe aceasta piata se numara si CCCF, care a castigat doua licitatii, printr-o asociere cu o firma straina, lucrari finantate din fonduri ISPA, la doua tronsoane din au