De ce s-ar putea ratoi un director general la departamentul sau de PR? Jurnalistii sunt adesea unul dintre motivele invocate. Sau, mai exact, faptul ca acestia scurtcircuiteaza intortocheatele cai de comunicare corporatista din dorinta de a obtine informatii intr-un timp cat mai scurt. De cele mai multe ori, comunicarea dintre departamentele de relatii publice ale companiilor si jurnalisti are un intermediar: directorul general. Acesta arunca o privire pe toate informatiile trimise pr
De ce s-ar putea ratoi un director general la departamentul sau de PR? Jurnalistii sunt adesea unul dintre motivele invocate. Sau, mai exact, faptul ca acestia scurtcircuiteaza intortocheatele cai de comunicare corporatista din dorinta de a obtine informatii intr-un timp cat mai scurt.
De cele mai multe ori, comunicarea dintre departamentele de relatii publice ale companiilor si jurnalisti are un intermediar: directorul general. Acesta arunca o privire pe toate informatiile trimise presei. Cand ziaristul se adreseaza direct sefului cel mare, apar nemultumirile. “Poate ca uneori nu sunt de acord, dar ii inteleg in mare masura pentru ca, cel putin teoretic, e mai rapid sa vorbesti direct cu persoana citata decat sa treci pe la o terta persoana ca sa obtii o opinie. Au dreptul sa incerce”, este de parere Ramona Tcaciuc, corporate PR officer la Terapia. “Insa, in companiile cu o cultura puternica in ceea ce priveste comunicarea corporatista, in final, jurnalistii sunt trimisi catre PR.” Acesta este o situatie intalnita in aproape toate companiile romanesti. Este insa ea si una eficienta? Reprezentantii companiilor spun ca da, contrazicand experienta noastra si a colegilor din presa.
Alina Bratu, PR manager URBB - Tuborg, crede ca este de preferat din punctul de vedere al eficientei timpului sa