Principala poarta aeriana a Federatiei Ruse este “Domodedov”. Bazele batranului aeroport din sudul Moscovei s-a pus in perioada Olimpiadei din 1980, dar, de-atunci, traficul a devenit imens. Fata de cele doua terminale existente, rusii mai construiesc unul, dar, intre timp, au ridicat si un aeroport modern, in nord.
Milioane de oameni circula zilnic cu avionul in Rusia, iar avioanele sunt ticsite. Fotoliile din salile de asteptare sunt si ele insuficiente. Oamenii zboara in toate partile: de la rute interne pana la cele mai indepartate colturi ale lumii. Statele care s-au desprins din fosta Uniune Sovietica si-au creat companii aeriene, dar serviciile poarta amprenta improvizatiei.
De exemplu, in 23 septembrie, Air Moldova a trimis la Moscova un avion cu mai putine locuri decat fusesera rezervate, iar, cu o zi inainte, aeronava Air Siberia a intarziat fara sa anunte pasagerii in timp util.
Metroul vine in 30 de secunde
Capitala Rusiei este un adevarat furnicar: pe langa cei 11 milioane de locuitori existand inca un milion de oameni care fac naveta din imprejurimi. Traficul rutier se blocheaza permanent in timpul zilei, imobilizand mii de masini aliniate pe cativa kilometri in plin centrul Moscovei.
Cu toate ca metropola dispune de trei centuri ocolitoare si de un sistem de autostrazi si de poduri suspendate, ambuteiajele sunt inevitabile, la milioanele de masini care intra sau tranziteaza orasul. Daca soselele din zona capitalei se prezinta acceptabil, cele din teritoriu sunt pline de gropi.
“Se stiu dinainte orele la care se produc aceste blocaje si atunci oamenii sunt preveniti”, ne-a relatat unul dintre insotitorii nostri. Nici autobuzul sau tramvaiul n-au sanse de a ajunge repede intr-un anumit punct. Singura solutie acceptabil