Investitorii din turism se întreabă de ce era nevoie de un aeroport în această zonă, pe care aterizează rar câte un charter, de vreme ce drumurile sunt într-o stare "incredibil de proastă".
Investitorii din turism se întreabă de ce era nevoie de un aeroport în această zonă, pe care aterizează rar câte un charter, de vreme ce drumurile sunt într-o stare "incredibil de proastă". "În acest an, pentru aeroportul Tulcea au fost cheltuiţi din bugetul Consiliului Judeţean, circa 20 de miliarde de lei", ne-a declarat Costică Borcea, vicepreşedintele CJ Tulcea, care a estimat că, în ultimii trei ani, pentru acest obiectiv au fost alocaţi de la bugetul local alte 15 miliarde de lei. La acestă sumă se adaugă alte circa 70 miliarde de lei vechi din bugetul Ministerului Transporturilor, după cum ne-a mai informat vicepreşedintele CJ Tulcea. Aeroportul Tulcea are un salon oficial de cinci stele, pentru 15 persoane, baruri şi un salon de regrupare de 40 de pasageri. Îi lipsesc însă cursele regulate, pe pistă aterizând din când în când curse charter. Turiştii care vin să viziteze Delta Dunării cu greu pot ajunge, însă, la hotelul sau pensiunea unde au plătit cazarea.
AutoritĂţile se plâng că nu au bani
Oficialii spun însă că nu au bani şi pentru infrastructura rutieră şi-şi pun speranţele obţinerii unor sume de bani din taxa de intrare în Deltă, care recent a fost majorată de la 2 RON la 10 RON, prin hotărâre a consiliului judeţean. Costică Borcea, vicepreşedintele CJ Tulcea, ne-a declarat că speră ca din urma acestei taxe, pe care trebuie să o plătească toţi turiştii, să se strângă la buget circa 1.000.000 RON, bani care vor fi direcţionaţi anul viitor către construcţia de drumuri spre obiectivele turistice. Pe de altă parte, amenda pentru turiştii prinşi că nu au plătit această taxă va fi de 100 RON. În plus, dispariţia curselor "Săgeata albastră" către Tulcea, as