Renault prezinta noul sau prototip, Altica. Patrick le Quément, Directorul departamentului de Design Industrial, il defineste ca o “viziune futurista si originala a break-ului, cu o identitate grafica indrazneata si inovatoare. Vehiculul combina caracterul atractiv si sportiv al unui coupé (linii fluide si dinamice, precum si performante specifice acestui tip de vehicul) si particularitatile practice ale unui break (interior modular si capacitate mare de incarcare).
Liniile noului prototip sunt in mod clar sportive. Parbrizul panoramic si luneta spate ii subliniaza designul aerodinamic. Vopseaua in doua nuante accentueaza linia laterala a caroseriei, in vreme ce proportiile (lungime: 4,27 m, latime: 1,83 m, inaltime: 1,36 m), capota lunga si aripile proeminente ii subliniaza calitatile dinamice. Postul de conducere este fixat de o structura alcatuita din patru brate profilate care face trimitere la universul bolizilor de Formula 1. Acoperisul transparent si parbrizul panoramic asigura o iluminare excelenta a interiorului. Farurile functioneaza cu ajutorul unor rampe de diode care produc un efect de halo cand sunt utilizate ca lumini diurne. Usile laterale se deschid printr-o miscare de forfecare, accentuand aspectul sportiv al prototipului.
Caracteristicile practice ale unui break
Altica prezinta un interior modular si spatii de depozitare ingenioase (torpedou in forma de cochilie, spatii de depozitare sistem armonica in cotiere si consola centrala, locas sub podeaua din spate). Spatarele scaunelor din spate pot fi pliate in podeaua plata, de dimensiuni mari. Aceasta este echipata cu chingi care permit fixarea in conditii de deplina siguranta a unor obiecte grele si incomode. In aceasta situatie, Altica devine un coupé sport cu doua locuri si un portbagaj imens (1.300 dm3) la care accesul este mult facilitat.
Primitor si m