Daca extraterestrii ar poposi pe Pamant luna aceasta, pana si ei s-ar speria sa vada atata verde in fata ochilor. Nu de la parcuri sau de la padurile noastre, ci de la gazonul de pe stadioanele din Campionat. Nu e Germania chiar atat de aproape, in schimb fotbalul e mereu pe langa noi: la televizorul din sufragerie sau plasma de la terasa, pe reclamele impanzite prin oras, pe capacul sticlei de suc si pe punga de chipsuri, pe tricouri si, mai ales, pe buzele tuturor. Barbatilor, evident.
Toate astea se intampla de dragul jocului. Sau mai bine-zis de dragul audientelor si castigurilor pe care Cupa Mondiala le antreneaza. Fotbalul e o moda, intr-adevar. Dar nici moda nu s-a lasat mai prejos, alegand sa (se) joace putin cu fotbalul. Spre exemplu, anul acesta (anul fotbalului, fara indoiala) exaltarea suporterilor a trecut dincolo de reuniunile din pub-uri ajungand chiar pe catwalk. H&M a lansat deja colectia World Cup din care fac parte tricouri, veste, sepci, insigne, slapi, costume de baie sau rucsacuri - toate cu un aspect retro. Papucii costa 6 dolari, iar o pereche de bikini in jur de 10. Se poate spune ca e o modalitate destul de ieftina prin care se poate sarbatori Campionatul Mondial.
Nici Prada nu s-a lasat insa mai prejos. Colectia limitata dedicata aceluiasi eveniment sportiv face parte din seria "Unspoken Dialogue t-shirt", o linie care provoaca artisti cunoscuti sa reinterpreteze brandurile de lux. Pentru Cupa Mondiala Prada l-a ales pe artistul francez HNT (cunoscut si sub numele de Honet) pentru a celebra fotbalul. Rezultatul, adica imprimeul de pe tricoul Prada, pare sa il intruchipeze pe Micul Print care tocmai centreaza cu capul. Dar la pretul de 285 de dolari este mai degraba o piesa de colectie decat un articol de purtat pe plaja, asa cum s-a dorit.
Lista poate continua cu John Galliano, Dolce & Gabbana si Giorgio Armani. De alt