Reusita compatriotului Lakshmi Mittal, in lupta cu gigantul european din sectorul otelului, Arcelor, s-a constituit, pe de o parte ca o motivatie suficienta pentru marii industriasi indieni sa isi continue mai indarjit expansiunea, iar pe de alta parte ca o confirmare a succesului modelului indian.
Acest succes este perceput mai degraba ca meritul unui sistem, al unui regim intreg, care grupeaza laolalta un sistem educational performant (desi restrictiv), cu o mana de lucru foarte bine pregatita (si extrem de ieftina) si cu un sistem informatic si tehnic extrem de bine dezvoltat. Potrivit Le Figaro, presa indiana descria reusita Mittal in termenii de victorie a ''apei de Cologne'' asupra ''parfumului'' francez. Jurnalele economice il infatisau pe Lakshmi ca un superman in versiune indiana, un maharajah, un sultan al otelului. ''Este un moment de mandrie pentru India. Asta va deschide poarta unor noi acorduri de acest tip pentru intreprinderile indiene pe piata internationala'', a declarat Sunil Mittal, directorul Bharti Airtel, cea mai mare companie de telecomunicatii a tarii.
Ofensiva Tata
Acum cativa ani de zile nimeni nu credea ca firmele indiene vor putea rezista asaltului occidental. Astazi insa, orice mare actor industrial al lumii a ajuns sa se teama de intreprinderile indiene.
Pe langa o crestere economica extrem de puternica, India afiseaza astazi si cel mai mare optimism la nivelul mediului de afaceri.
Investitiile indiene in strainatate au depasit 10 miliarde de dolari (7,9 miliarde de euro) in 2005 si alte zeci de acorduri au fost semnate de la inceputul acestui an. Mai mult, pentru a marca pe deplin inceputul unei noi ere, in aceeasi zi in care Mittal Steel facea public acordul incheiat cu Arcelor, grupul Tata anunta cumpararea pentru 220 de milioane de dolari (175 de milioane de euro) a companiei americane Eig