Scandalul fregatelor asa cum a izbucnit, asa se va fasai! De la Londra a fost lansat - ca si fregatele insele -, tot la Londra va fi sabordat. Pe bancul de nisip al intereselor strategice nedivulgabile, daca nu cumva va exista chiar cutezanta de a se mentiona niscai comandamente ale luptei impotriva terorismului. Politicienii si magistratii romani n-au a se ingrijora. Au doar a se face ca fac ceva, in timp ce asteapta de la Londra inmormantarea scandalului. Ca si in SUA scandalul centrelor de detentie CIA, scandalul fregatelor din Marea Britanie are cauze interne: lupta intre fortele politice, intre acestea si serviciile secrete si intre serviciile secrete insele. Pana la urma, insa, se inteleg ei intre ei. Daca exista un scandal al fregatelor, acesta nu dateaza din iunie 2006, ci exact de atunci de cand a fost perfectat contractul, cand, chiar daca oficial nu se stia mare lucru, se putea spune insa cu precizie, gresind eventual doar niste procente, despre ce era vorba. Si nici nu este cumva al unei spagi, chiar daca substantiale, de vreo 10 milioane de euro, ci al unei jenante afaceri eminamente politice, si nu doar de coruptie, impuse unei tari bananiere. Hai sa nu mai batem campii! Fregatele, dintr-o tara NATO sau de aiurea, nu sunt niste bluejeans! Ele nu se vand, chiar daca au ajuns de fier vechi, decat cu aprobari politice inalte, si interne, si internationale. Deci, despre afacere au stiut perfect atat elita politica si militara britanica, cat si cea de la Bucuresti: presedinte, prim-ministru, ministrii Apararii si de Interne, ministrii Economiei si Finantelor, toate serviciile secrete. Cei ce spun acum ca n-au stiut pentru ca n-au negociat ei, ci doar eventual au semnat pentru a se debloca banii si a se respecta calendarul stabilit, mint de ingheata apele. Cum au ajuns doua gioarse de fregate britanice scoase din uz sa fie achizitionate de flota militara roma