- Majorarea accizei la alcool, prevazuta in noul Cod Fiscal, va afecta producatorii autohtoni de cosmetice, acestia vazandu-se nevoiti sa renunte la fabricarea anumitor tipuri de produse
- Un prim efect al cresterii accizei va fi majorarea costurilor de productie a cosmeticelor, implicit scumpirea acestor produse. Romanii vor prefera sa cumpere cosmetice din import
- Productia autohtona de produse cosmetice s-a cifrat in 2005 la circa 44 milioane euro, insa fata de 1989 industria cosmeticelor a inregistrat un declin semnificativ
Noul Cod Fiscal propus de Sebastian Vladescu, seful Finantelor, a creat efecte indirecte care, de data acesta, lovesc din plin producatorii autohtoni de cosmetice. Controversatul Cod prevede, printre altele, majorarea accizei la alcool, situatie care va genera cresterea preturilor la produsele cosmetice autohtone sau, mai rau, va duce la scoaterea din productie a anumitor produse. Dat fiind faptul ca nu mai sunt decat foarte putini producatori de cosmetice pe baza de alcool, masura lui Vladescu ar putea elimina total de pe piata acest segment de produse. "Noi nu mai producem de mult timp cosmetice pe baza de alcool tocmai din acest motiv. In general nu mai putem sa vorbim de produse autohtone de acest gen, pentru ca sunt foarte putine. Nu mai renteaza sa fabrici asa ceva, pentru ca se ajunge la costuri de productie care genereaza preturi atat de mari incat pentru roman este mult mai rentabil sa cumpere astfel de produse din import", au declarat surse din compania Gerovital.
Majorarea accizei, "nejustificata"
De asemenea, presedintele Organizatiei Patronale din Industria Cosmeticelor, Rozalia Speteanu, considera majorarea accizei drept nejustificata. "Cea mai mare greutate pe care producatorii autohtoni de cosmetice o intampina in prezent este legata de noua forma a