Pe piata romaneasca exista inca multe oportunitati pentru cresteri importante de profit, este concluzia seminarului "Cum sa faci mai mult profit?", organizat ieri de ZIARUL FINANCIAR.
"Nu exista diferente mari intre modalitatile de a face profit in Romania, comparativ cu alte tari. Pentru a obtine profit, trebuie sa construiesti un business puternic, cu branduri puternice si sa pui accent pe investitiile in oameni", este de parere Jacques Ponty, director general al Danone pentru Romania si Balcani.
Toti participantii la seminarul organizat de ZF au sustinut importanta investitiilor in oameni si faptul ca acestia sunt cea mai de pret resursa a companiei. "Oamenii sunt cea mai buna modalitate de a face profit pe termen lung", considera Alexandru Vlad, director general Selgros Cash&Carry, companie care si-a dublat anul trecut profitul, pana la 22 mil. euro.
Una dintre modalitatile de crestere a profitului puse in practica de Selgros se refera la reducerea costurilor, insa managerul companiei spune ca "niciodata nu se taie din costurile legate de oameni". Selgros Cash&Carry a avut anul trecut o cifra de afaceri de 450 de milioane de euro in Romania. Compania are in acest moment 12 magazine si 5.000 de angajati. Valoarea investitiilor realizate de Selgros din 2001 pana in prezent se ridica la 180 de milioane de euro, a precizat directorul general al companiei.
Luna viitoare, compania va deschide la Bacau al treisprezecelea magazin al retelei. "Expansiunea puternica este un alt factor care a contribuit la cresterea afacerilor noastre in Romania", spune Vlad. In primii trei ani de prezenta pe piata locala, Selgros a mers in pierdere pentru a-si finanta cheltuielile de extindere a retelei si restul investitiilor, iar profitul a inceput sa apara abia in ultimii doi ani, a afirmat el.
Pentru industria bunurilor de larg consum, potentialul de c