Mark Burnett arata ca un star hollywoodian, dar aparentele insala mult in ceea ce-l priveste. Daca s-ar fi nascut acum 200 de ani, "as fi fost explorator sau pirat", spune el. Pentru moment insa, se multumeste sa fie producator executiv la CBS.
Mark Burnett este omul care a inventat conceptul de reality-show.
Este unul dintre cei mai puternici oameni din mass-media, un partener ideal, conform catorva sondaje printre "fane", si un barbat care stie cum si cat sa se imbrace.
Desi nu a crescut in Statele Unite, iar familia sa nu are nicio legatura cu media sau marketingul, Burnett a reusit sa schimbe pentru totdeauna "fata" televiziunii americane cu niste idei care la prima vedere au parut banale. El este producatorul mai multor emisiuni tip reality-show care au facut inconjurul lumii - intrecerile Eco-Challenge, concursul Survivor sau The Apprentice.
Survivor si The Apprentice au atins cote de audienta fenomenale, au schimbat vieti atat la propriu, cat si la figurat si au dat nastere la numeroase alte emisiuni de acelasi gen. A fost mai mult decat de ajuns pentru ca Mark Burnett sa devina unul dintre cei mai importanti oameni din lumea media.
Formula de succes - melodrama si competitie, personaje care se incurca in itele unei telenovele reale, care plang si rad in fata camerelor de luat vederi, se urasc sau ajung sa se iubeasca. Numai la prima editie, Survivor a castigat sase premii Emmy.
Nascut in 1960, in Londra, Burnett s-a alaturat armatei britanice la 17 ani.
Au urmat joburi ca bona si garda de corp, a pornit afaceri in industria textila, apoi a incercat un business cu carti de credit. Este pasionat de scuba-diving, a absolvit cu "magna cum laudae" un curs de prim ajutor in conditii speciale la categoria avansati si are un certificat de specialist in sky-diving. A scris trei carti (dintre care cea mai cunoscuta este "