Gara Cluj(Foto: )
Consultantii lucrarilor, societatile EuroImmostar si Transurb Technirail, vor evalua procesele verbale intocmite de Diekat.
Angajatii garii spun ca, in afara demolarii cladirii vechi, unde va fi amenajat un spatiu verde in loc de parcare (cum era prevazut in contract) si a unor lucrari neterminate de finisaj, Diekat Bucuresti a inlocuit doar instalatiile de incalzire, cele electrice si urmeaza sa refaca tamplaria. Acestea sunt, practic, lucrari de intretinere sau reparatii capitale, si nu de modernizare.
Potrivit biroului de presa al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT), beneficiarul contractului, printre lucrarile pe care Diekat trebuie sa le execute se numara modernizarea pasajului garii. Directorul de proiect al Diekat Bucuresti, Iorgu Cavadia, neaga informatiile primite de la MTCT privind unele dintre sarcinile din contract.
“Total fals”, sustine Cavadia. Aceeasi situatie exista la constructia unor sisteme de ventilatie si de climatizare in cladire, prevazuta in contractul initial, pe care reprezentantul Diekat Bucuresti nu recunoaste ca firma sa trebuie sa le efectueze.
Una in contract, alta in teren
MTCT a precizat ca, in locatia respectiva, se va mari aria comerciala si se vor reduce suprafetele destinate activitatilor specifice caii ferate, “in vederea crearii oportunitatii de a obtine, in viitor, venituri mai mari din chirii”. Astfel de lucrari nu sunt vizibile, cel putin deocamdata.
“Redistribuirea activitatilor desfasurate in incinta statiilor, astfel incat cele comerciale sa fie grupate in zonele de flux maxim de calatori, pentru a crea un aspect unitar al acestor zone si pentru a atrage nu numai calatorii ce tranziteaza spatiul, ci si localnicii” este inca o cerinta p