O afacere infloritoare la Mondiale: comercializarea de insigne in culorile participantelor.
O cheama Nicole Janke si este una dintre tinerele berlineze care, cu un an inainte de startul Cupei Mondiale, a inceput sa se gandeasca la o modalitate prin care marele eveniment i-ar putea aduce ceva bani in plus.
Afacerea a deschis-o cu trei saptamani inainte de primul meci si e una simpla, dar obositoare. Ziua "fabrica" si noaptea vinde "volksbuttons", niste insigne mici, ieftine, colorate in drapelurile fiecarei tari care joaca la Mondiale.
Germania se vinde ca painea calda
De meserie web-designer, Nicole stie mai bine decat orice organizatie specializata ce natiune este mai iubita in Germania.
"Cel mai bine se vand insignele tarilor din Africa, ale Suediei si, evident, cele in culorile Germaniei.
Cei care le-au cumparat pe cele americane isi iau si insigne anti-Bush", spune razand Nicole, care se plimba pe strazile din Berlin cu o cutie de lemn in brate si vorbeste zilnic cu suporterii care se aduna pe langa baruri pentru a urmari meciurile. Incearca sa-i convinga sa cumpere, cu doar un euro, insignele sale.
O suta de euro pe seara
Aproape in fiecare seara cu meciuri tanara isi aduce cutiutele cu "volksbutton" la FC Magnet Bar din Veteranestr 26. Unul dintre localurile tipice in Berlin, pentru care politia a inchis o strada si a deviat circulatia unui tramvai fiindca patronul a montat trei televizoare afara si sute de oameni vin sa vizioneze meciurile, cu o bere in mana.
Intr-o seara de munca, Nicole poate sa vanda aproximativ o suta de insigne, realizate acasa cu ajutorul unui calculator si al unei imprimante. Berlineza intreprinzatoare cauta locurile aglomerate cu suporteri, ca Oranienburgerstr sau Rosenthaler Platz.
"Am incercat sa-mi cumpar un stand la Fan-Fest (strada cea mai aglomerata cu turisti), dar nu-mi permite