Dragi colegi ziaristi, fotoreporteri, reporteri, producatori, sefi de productie, soferi si general manageri, a venit si vremea noastra. Dinu Patriciu tocmai a achizitionat „Adevarul” si planuieste lansarea pe piata a inca doua televiziuni si a unui tabloid, transformandu-si vechiul trust, Satiricon („Dilema”, „Plai cu boi” etc.) in breloc.
Dan Voiculescu a aruncat pe taraba un titlu nou, „Felicia” (aici urmeaza gluma cu Felicia si Felix), Sorin Ovidiu Vantu a achizitionat „Academia Catavencu” (trustul), iar Adrian Sarbu si-a adaugat in portofoliu „Gandul” si lunarul „Target” si inca doua televiziuni, una economica si alta de sport.
Cat priveste Ringier, mai-marele presei scrise pana acum, habar n-am ce planuri are, dar l-as sfatui sa-si tina ziaristii acasa. Fiindca asta e vestea buna, dragi colegi: ca sa scoti doua televiziuni si un tabloid, cat vrea Patriciu, iti trebuie, absolut la ochi si fara nici un fel de calcule, vreo 15 milioane. De euro.
O parte din acesti bani vor veni si la noi, cei merituosi, sub forma de oferte duble fata de cat castigam. Doua televiziuni inseamna probabil vreo 500 de oameni, iar tabloidul, inca 100. Daca mai punem televiziunile noi ale lui Sarbu, agentia de stiri a lui Vantu si intentiile serioase ale lui Voiculescu, se aduna de vreo 1.500.
Cine sa fie astia, o mie cinci sute de sefi si subalterni care se vor infrupta din milioanele cu pricina? Ghici, ciuperca.
Cristian Tudor Popescu face deja un spagat intre Sarbu si Vantu. Amicul lui de sueta Emil Hurezeanu evolueaza la paralelele inegale numite „Romania libera” si „Realitatea TV”. Cornel Nistorescu va trebui sa treaca precum o racheta de ceata, in noua si ascendenta lui traiectorie de moderator TV, prin norii densi ai ofertelor directoriale.
Din care va aduna vreo doua in mers - pariu? - fara a renunta la chestia