Benoit de Lavarene, directorul de marketing al Danone Romania, spune ca strategia grupului francez vizeaza transformarea Romaniei intr-un centru regional.
"Piata romaneasca inregistreaza cel mai rapid ritm de crestere din regiune, situatie ce sustine si cresterea regionala a pietei balcanice. Cred ca ritmul de crestere al pietei de lactate proaspete din Romania va fi cu 50% mai mare decat cel inregistrat in Bulgaria", spune el.
Lavarene a explicat ca ideea de business regional nu este specifica grupului francez, insa a precizat ca o astfel de organizare are la baza posibilitatea schimburilor intre fabricile grupului din aceste tari. In opinia lui, eliminarea taxelor vamale dupa integrarea in UE va sustine aceasta constructie regionala, cu baza in Romania.
"Integrarea va aduce oportunitati mari in privinta exporturilor, dar va deschide si granitele pentru competitori puternici", considera el. Cert este ca eliminarea taxelor vamale va determina o crestere a exportului. In regiune, Danone are fabrici doar in Romania si Bulgaria.
"Totul va depinde de cererea din pietele pe care am putea exporta. Noi trebuie sa crestem piata locala si sa luam in calcul orice oprtunitate care apare pe pietele vecine", spune el.
Lavarene a precizat ca Romania joaca un rol decisiv in regiunea Balcanilor, situatie care se datoreaza pe de-o parte potentialului de crestere al pietei, dar si numarului mult mai mare de consumatori.
"In Romania trebuie sa fim siguri ca nu pierdem nicio oportunitate de a accelera business-ul", adauga el.
Benoit de Lavarene lucreaza in cadrul grupului Danone de aproape 20 de ani, perioada in care a ocupat diverse pozitii in cadrul departamentelor de marketing, in special in Franta. Inainte de a prelua functia din Romania, a fost trei ani director de marketing in Maroc. Lavarene este director de marketing al Danone Romani