Intr-un domeniu care nu are inca o istorie in Romania, dorinta de a ajuta si de a raspunde cerintelor clientului este calitatea cea mai cautata la interviurile de angajare si, in acelasi timp, si cea mai greu de gasit, spune Ileana Burada, human resources manager - Athenee Palace Bucharest Hilton.
"Noi mai intai cautam omul si dupa aceea ne uitam si la skills-uri, la educatie sau la cunostinte. Suntem pregatiti sa ii instruim pe oameni, insa ne trebuie materialul potrivit", explica Burada.
Potrivit acesteia, procesul de recrutare la Hilton il trece pe candidat prin destul de multe etape si interviuri, ultima oprire in drumul acestuia fiind biroul directorului general al hotelului, fie ca este vorba de joburi full-time, part-time sau, pur si simplu, de practicanti.
Traseul incepe cu interviul propriu-zis cu recruiterul, dupa care urmeaza asa-zisele "interview days", o perioada de trei zile in care candidatul trece printr-o serie interviuri structurate, are sansa sa ia contact cu jobul, sa ii cunoasca pe colegi si pe sef sau sa interactioneze cu clientul. Se urmaresc anumiti parametri, cat de bine se descurca, in general, si cat de util il considera sefii directi. Pentru cei care trec de aceasta perioada, urmatorul interviu este cel cu directorul de resurse umane, si, mai departe, cel cu CEO-ul.
"Sunt foarte multe interviuri, de parca i-am angaja la NASA sau la CIA, insa faptul ca ii vad mai multe persoane, ca fiecare are ceva de spus si trebuie multumit inseamna ca respectivul candidat chiar are, intr-adevar, potential", afirma Burada.
Specificul industriei, spune ea, face ca si managerii sa fie formati cu precadere in interiorul acesteia. Chiar daca hotelierii ar putea sa atraga oameni din afara pietei, explica ea, abordarea specifica, de a intelege ce vrea clientul si de a sti cum sa raspunzi nevoilor acestuia face ca aceasta stra