A detine cele mai noi gadget-uri tehnologice de pe piata este important pentru 65% dintre romani, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Synovate.
Referitor la factorii care influenteaza cel mai mult decizia de cumparare, romanii plaseaza pe primul loc marca si abia apoi pretul sau usurinta de utilizare a acelui dispozitiv.
Achizitionarea celor mai noi gadget-uri tehnologice de pe piata este importanta pentru majoritatea locuitorilor din Arabia Saudita (87%), Romania (65%) si India (60%). Pentru romani cel mai important criteriu in achizitionarea unui astfel de dispozitiv, este marca (52%), pe locul secund ca factor de influentare situandu-se pretul (19%) si utilizarea cu usurinta a produsului (15%).
Pe de alta parte, design-ul sau mobilitatea conteaza in proportii de doar 2% si respectiv 5%. In privinta marcii produsului, romanii asociaza cele mai noi tehnologii de pe piata cu marcile Sony (28%), Philips (23%) si Samsung (13%).
Intre tarile care pun foarte mare accent pe pret si usurinta in utilizarea produsului, Franta si Canada inregistraza cele mai ridicate procente.
Astfel, pentru 46% dintre francezii care au raspuns sondajului Synovate, pretul pare sa fie principalul criteriu care influenteaza decizia de cumparare a unui dispozitiv tehnologic de ultima ora, iar usurinta in utilizare este apreciata de 36% dintre respondenti.
Pentru canadieni pretul conteaza in proportie de 42% iar utilizarea cu usurinta a produsului este importanta pentru 41% dintre cei care au raspuns sondajului.
45% din totalul celor care au participat la acest studiu au precizat ca nu pot trai fara telefonul mobil, sauditii si tailandezii detinand cele mai ridicate procente, 68% si respectiv 61%. In topul celor mai indispensabile gadget-uri urmeaza laptop-urile (9%) si televioarele cu plasma (8%)