Introducerea cotei unice a impartit mediul financiar si cel de afaceri in doua tabere. Una dintre ele sustine ca aceasta masura este menita sa incurajeze mediul de afaceri, in timp ce o a doua tabara considera ca modificarile vor duce la indepartarea investititorilor
Raymond Breden, presedinte al Camerei de Comert Britanico-Romane, considera ca sistemul fiscal dintr-o anumita tara nu afecteaza decisiv comportamentul investitorilor
Investitorii se uita in primul rand la infrastructura si la pretul fortei de munca, iar Romania are unul dintre cele mai proaste sisteme de autostrazi, apreciaza Breden
Introducerea cotei unice si, mai recent, modificarile aduse Codului Fiscal au impartit mediul financiar si cel de afaceri in doua tabere. Una dintre ele sustine ca ajustarile aduse la Codul Fiscal sunt menite sa "rotunjeasca" veniturile bugetare si sa impulsioneze mediul de afaceri, in timp ce o a doua tabara considera ca eliminarea unor facilitati fiscale, majorarea accizelor si introducerea cotei unice vor duce la indepartarea investitorilor. Recent, Raymond Breden, co-presedinte al Consiliului Director al Camerei de Comert Britanico-Romane si specialist in politici fiscale al KPMG, a lansat o teorie care nu se plaseaza in nici una dintre cele doua categorii mai sus amintite. "In cei 31 de ani de experienta in domeniu am invatat ca sistemul fiscal dintr-o anumita tara nu afecteaza decisiv comportamentul potentialilor investitori", spunea Breden la un seminar organizat de Financial Times in colaborare cu BCR. Potrivit acestuia, doar o rata de impozitare situata la extreme ar putea afecta ireversibil atitudinea investitionala a oamenilor de afaceri. Astfel, Breden pune pe primul plan starea infrastructurii, costul fortei de munca si proximitatea materiei prime.
Autostrazile, mai importante decat facilitatile fiscale