Scandalul care, de cateva saptamani, a inceput sa zdruncine producatorul european de avioane Airbus, a ajuns la apogeu: directorii Noel Forgeard si Gustav Humbert au fost fortati sa demisioneze. In plus, reputatia proasta pe care Airbus si-a facut-o in aceasta vreme i-a determinat si pe britanicii de la BAE Systems sa renunte la participatia de 20% detinuta la producatorul de avioane.
In urma cu cateva saptamani de zile Airbus a surprins companiile aviatice prin anuntul ca nu va putea onora la timp comenzile pentru modelul gigant A380. Brusc, actiunile si interesul partenerilor internationali au intrat in cadere libera.
Cauza acestei intarzieri, anuntate de Airbus, ridica chiar o umbra de indoiala asupra sigurantei aeronavei: procesul sau de constructie si asamblare, care se deruleaza simultan pe mai multe santiere din Franta, Germania si Marea Britanie intampina probleme deosebit de grave.
Descoperirea ulterioara a actionariatului, cum ca patronul francez, Noel Forgeard ar fi stiut din timp de criza Airbus si ar fi incercat sa profite de acest lucru vanzand actiuni inainte de dezvaluirea in presa a problemelor, a fost picatura care a varsat paharul Airbus. Ministrul francez al Economiei, Thierry Breton a intervenit din acest moment, solicitand o rezolvare urgenta a problemelor de management, si gasirea vinovatilor.
Toata lumea i-a indicat ca principali responsabili pentru aceasta situatie pe Noel Forgeard si Gustav Humbert.
Demisii la varf
In consecinta, acestia si-au anuntat la inceputul acestei saptamani demisia: ''Am decis sa plec in interesul Airbus'', afirma ieri Forgeard, in cadrul unui interviu acordat pentru Les Echos, si preluat de AP. ''Disensiunile privind persoana mea nu imi mai permit sa ocup o astfel de functie'', sublinia acesta. ''Sunt foarte atasat de aceasta intreprindere pentru a accepta ca persoan