Festivalul in aer liber "FanFest" (25-27 august) va aduce, in acest an, la Rosia Montana (judetul Alba) cele mai in voga trupe de rock, jazz, regae si blues din Romania si din afara tarii. Evenimentul, aflat la a treia editie, isi propune sa contracareze campania de imagine de sute de mii de euro pe care compania "Gabriel Resources" o sustine. Toti artistii participanti vor concerta pro bono pentru a sustine campania "Salvati Rosia Montana". Printre trupele care vor urca pe scena se numara: "Sensor", "Slang", "Implant" "Pentru Refuz", "Luna Amara", "Altar", "Coma", "E.M.I.L.", "Blazzaj", "Nightloosers", "Da Hood", "Morometzii", "Zale", "Kampec Dolores" (Ungaria), "Iordache", "Romano G Force" (Germania), "La Papa Verde" (Germania), "No Substance" (Anglia), "Nada" (Germania), "Blanoz Distruzos", "Travka", "Icory", "Guerrillas", "Dance Trauma", "Godmode", "Target", "Bio", "Grimus", "B.A.U.", "Cartwheel" (Bulgaria), "Voices of Silence", "Corbus Albus" (Moldova), "Teamsters", "Blackbeers", "Tapinarii", "Oliver", "Nociv", "Start", "Anexa1", DJ Snow, Agent MC si "Injektah". Practic, este vorba de o tentativa de a atrage atentia asupra "problemei" Rosia Montana, comuna din Muntii Apuseni unde compania canadiano-romana "RMGC" intentioneaza sa dezvolte cea mai mare exploatare miniera de suprafata din Europa. "Gabriel Resources", actionarul majoritar al "Rosia Montana Gold Corporation" (80 la suta din actiuni), a cheltuit deja sute de mii de euro pentru o campanie de imagine. Unul dintre directorii companiei anuntase, la cateva luni de la debutul campaniei "Povestea adevarata", ca bugetul care se consumase deja era de 500.000 de euro. De atunci au trecut alte cateva luni. Desi au parte de bugete incomparabil mai mici decat cele ale lui "Gabriel Resources", contestatarii proiectului de exploatare auro-argintifera par a avea, in schimb, idei mai eficiente, "FanFest" fiind una