Marketing-ul si PR-ul, profesii noi, aparute odata cu dezvoltarea mediului de afaceri romanesc, nu sunt pe deplin cunoscute de cei din domeniu. Asa ca, provoaca nedumerire in randul specialistilor care se mai gandesc inca daca acestea sunt frati buni sau veri indepartati. Asa cum toti romanii se pricep la fotbal si politica, se poate spune si ca toti absolventii de facultate cred ca se pricep la marketing si relatii publice. Specialitati diferite si totusi inrudite, acest
Marketing-ul si PR-ul, profesii noi, aparute odata cu dezvoltarea mediului de afaceri romanesc, nu sunt pe deplin cunoscute de cei din domeniu. Asa ca, provoaca nedumerire in randul specialistilor care se mai gandesc inca daca acestea sunt frati buni sau veri indepartati.
Asa cum toti romanii se pricep la fotbal si politica, se poate spune si ca toti absolventii de facultate cred ca se pricep la marketing si relatii publice. Specialitati diferite si totusi inrudite, acestea ridica semne de intrebare si controverse printre angajatii companiilor romanesti. Exista firme locale si subsidiare ale unor multinationale care aleg sa reuneasca aceste specializari in cadrul unui singur departament, in timp ce altele creeaza divizii complet separate. Care este calea cea mai buna?
Potrivit specialistilor, unul dintre principiile care functioneaza (sau ar trebui sa functioneze) in organizarea tuturor companiilor este acela al economiei de resurse in contextul eficientei, deci si al resurselor umane. “Conform acestui principiu, in cazul in care nevoia de PR si comunicare a companiei nu justifica alocarea unei persoane dedicate, aceasta functiune va fi inclusa in alt departament care exista deja”, explica Cristina Pasat, director general al agentiei de resurse umane Professional. Ea spune ca depa