transporturilor Gheorghe Dobre. Practic, acestea sunt lucrările pe care le are de finalizat noul ministru al transporturilor, Radu Berceanu. Anul trecut, autorităţile au bătut pasul pe loc şi nu transporturilor Gheorghe Dobre. Practic, acestea sunt lucrările pe care le are de finalizat noul ministru al transporturilor, Radu Berceanu. Anul trecut, autorităţile au bătut pasul pe loc şi nu au construit niciun kilometru de autostradă, deşi ministerul a avut la dispoziţie un buget de 2 miliarde de euro.
Situaţia arată aşa pe hârtie, şi ar trebui să se regăsească şi în practică, dacă firmele angajate în derularea lucrărilor vor respecta cu sfinţenie termenele de finalizare. Radu Berceanu este rezervat în privinţa încheierii lucrărilor respective, pentru că, explică ministrul, "constructorii nu se ţin de treabă". În această situaţie, "singurul lucru care se poate face este penalizarea firmelor care depăşesc termenele contractuale prevăzute pentru finalizarea lucrărilor de infrastructură finanţate din fonduri publice", ne-a declarat ministrul transporturilor. Aşa s-a întâmplat ieri cu Astaldi şi Alpine, companii pentru care ministrul Berceanu a anunţat penalităţi din cauza întârzierii lucrărilor la Otopeni.
Expertul în construcţii Liviu Daschievici spune că întârzierile în execuţia lucrărilor sunt cauzate de modul în care autorităţile pregătesc proiectele. "Noi ne apucăm să facem autostrăzi şi ne dăm seama, la scurt timp, ba că nu ne ajung banii, ba că nu putem avansa din cauză că exproprierile nu s-au finalizat. Dacă toate aceste etape ar fi respectate, 100 de kilometri de autostradă ar putea fi construiţi în doi ani", explică Liviu Daschievici. Mai mult, şi cheltuirea banului este ineficientă în domeniul infrastructurii româneşti. Dintr-un credit de 100 milioane de dolari, numai 40 de milioane se traduc efectiv în kilometri construiţi, spune expertul. Restul