Veniturile inregistrate in timpul Campionatului Mondial nu se ridica la estimarile facute de germani, cel mai mare beneficiu adus Germaniei de CM fiind cresterea capitalului de imagine.
Dupa ce a fost eliminata de la Campionatul Mondial, echipa de fotbal a Ecuadorului s-a oprit in drumul spre aeroport la un magazin al companiei producatoare de articole sportive Puma, din Bavaria. "Erau aproximativ 25-30 de oameni care pur si simplu au luat-o razna, au cumparat atat de multe lucruri incat ai fi zis ca incearca sa cumpere tot magazinul", a spus o persoana care a asistat la desfasurarea acelui moment, relateaza Financial Times.
Ce bine ar fi fost pentru Germania daca toata lumea ar cheltui ca cei din Ecuador. Campionatul Mondial a fost un adevarat triumf pentru imaginea Germaniei si pentru cresterea increderii atat in randul afaceristilor, cat si in cel al consumatorilor. Insa impactul economic in Germania este mai putin sigur atunci cand vine vorba de hotelieri, soferi de taxi si retaileri care se plang de afacerile care se dezvolta foarte incet.
"Exista probabil un anumit impact asupra increderii. Dar nu poti observa un impact al Campionatului Mondial asupra informatiilor statistice", a spus Dirk Schumacher, un economist de la Goldman Sachs.
"Cupa Mondiala a fost o mare dezamagire. Sumele inregistrate de mine pe luna iunie au fost mult mai mici decat cele pe mai", a spus Jurgen Seipel, un sofer de taxi din Berlin.
Numai 9% dintre proprietarii de restaurante si 15% dintre proprietarii de hoteluri au fost multumiti de efectele Campionatului Mondial, in timp ce 44% din cei implicati in industria turismului au considerat rezultatele acestui eveniment sportiv cu mult sub asteptarile lor, potrivit unui sondaj de opinie realizat de TNS Infratest.
Este posibil ca unele companii sportive ca Adidas sau Puma sa se fi bucurat din plin de a