Documente:
Barometrul de Opinie Publica - Perceptii despre Mass Media
(05.07.2006) PDF
Presa continua sa se situeze pe locul trei in topul increderii populatiei (dupa Biserica si Armata), insa romanii au o atitudine contradictorie fata de profesionalismul jurnalistilor, releva un Barometru de Opinie Publica prezentat miercuri de Fundatia pentru o Societate Deschisa.
Pe de alta parte, agenda publica e dominata de problemele nivelului de viata, coruptiei si modului de functionare a institutiilor, dar mass-media (indeosebi televiziunea) considera adesea prioritare alte teme, precum infractionalitate-justitie sau evenimentele mondene.
“Vestea buna este ca - pe baza datelor din sondaj - se poate spune ca lumea nu e atit de telenovelistica pe cit se crede si ca nu e eclusiv preocupata de picanterii legate de viata vedetelor”, a declarat Renate Weber, presedinta Fundatiei pentru o Societate Deschisa la lansarea Barometrului de Opinie Publica intitulat “Perceptii despre mass-media".
Conform datelor din sondaj, circa 83% dintre romani se uita zilnic la televizor, in timp ce doar 12% rasfoiesc zilnic un ziar central. Ziarele locale apar ca fiind ceva mai “apetisante” pentru respodenti, 17% dintre acestia declara ca citesc un ziar local de cateva ori pe saptamana.
Cele mai urmarite emisiuni sunt cele de stiri, acestea captand zilnic atentia a circa 70% dintre privitorii de televiziune.
Romanii continua insa sa aiba o opinie contradictorie in ceea ce priveste profesionalismul jurnalistilor.
Astfel, majoritatea populatiei considera ca jurnalistii sunt bine pregatiti profesional (67% dintre respondenti au aceasta opinie) si ca transmit corect informatiile pe care le afla (63%), in timp ce 48% dintre cei intervievati afirma ca jurnalistii se lasa influentati de sefii lor, iar 43%, spu