Edilii Timisoarei au incercat, in ultimii ani, sa dea municipiului un aspect cat mai apropiat de cel al unui oras vest-european. De la starea drumurilor si pana la mijloacele de transport in comun, fata Timisoarei s-a schimbat in ultimii ani. Iar daca in ceea ce priveste drumurile, timisorenii mai au de asteptat ceva vreme pana cand toate strazile municipiului vor arata asa cum trebuie, in ceea ce priveste mijloacele de transport in comun situatia este mai buna. Lucru posibil, in mare parte, datorita ajutorului primit din tarile occidentale, si in special din Germania. Autoritatile germane au incercat sa ajute Timisul prin numeroasele donatii facute in ultimii 15 ani.
Tramvaiele si troleibuzele romanesti, care aveau o istorie de zeci de ani in spate, au disparut in mare parte din parcul auto al R.A.T.T. Incepand din anii ’90, au inceput sa apara in Timisoara garnituri de tramvaie si troleibuze straine, ingrijite, confortabile, mult mai silentioase, aduse din Germania, majoritatea sub forma unor donatii. “Nu au fost noi, pentru ca nu ne-am putut permite sa platim. De exemplu, numai un tramvai nou ajunge la doua milioane de euro. Unele dintre mijloacele de transport in comun din Timisoara au fost donatii, iar pentru restul s-au platit preturi absolut simbolice, de cate 100 de marci bucata. Toate sunt second-hand, dar la momentul respectiv erau cea mai buna solutie. Chiar daca nu au fost noi, aspectul lor este mult mai bun decat al celor autohtone. In plus, chiar si acum tramvaiele sunt intr-o stare destul de buna, dupa atatia ani”, spune Ion Lera, purtatorul de cuvant al R.A.T.T.
In momentul de fata, in parcul auto al R.A.T.T. exista 63 de tramvaie, 41 de troleibuze, toate de fabricatie germana. Anul trecut, Primaria Timisoara a achizitionat si 55 de autobuze Mercedes, de data aceasta noi, valoarea lor fiind de noua milioane de euro. Oficialii R.A.T.T. decla