Ebay, cel mai mare site de licitatii online din lume, dar si alte cateva companii care si-au construit afacerile pe Internet intentioneaza sa profite de cresterea exploziva a blogurilor (jurnale online), care au depasit recent, conform companiei Technorati, numarul de 35 de milioane, scrie Financial Times.
Conform rapoartelor Technorati, in fiecare zi apar in medie 75.000 de bloguri noi, iar aceasta modalitate de comunicare castiga din ce in ce mai multi adepti, devenind astfel un subiect de interes pentru manageri din mai multe industrii. De altfel, exista voci care sustin ca inclusiv infiintarea unui blog poate ajuta o companie sa-si majoreze profiturile.
Ideea Ebay este aceea de a crea un set de aplicatii software care sa-i permita companiei de licitatii online sa obtina bani prin crearea de linkuri, pe blogurile utilizatorilor, care sa lege diverse produse si servicii de comunitatile posibil interesate de acestea.
Un alt proiect legat de transformarea blogurilor in noi surse de venituri a fost demarat si de compania MeCommerce, care intentioneaza sa le permita bloggerilor sa insereze liste de produse si servicii pe pagina lor online si sa castige 50% din profitul rezultat din vanzarea oricarui produs. Aplicatia realizata de MeCommerce le va permite bloggerilor sa recomande DVD-uri, tricouri, muzica sau carti, de exemplu, asteptarea companiei fiind aceea ca vizitatorii unui blog s-ar putea hotari pe loc sa cumpere ceva. MeCommerce va pune la dispozitia bloggerilor solutii de aprovizionare si distributie similare celor utilizate de Wal-Mart si Barne's & Noble, scrie FT. Aplicatia realizata de companie le permite vizitatorilor unui blog sa completeze toate detaliile necesare finalizarii tranzactiei fara a parasi pagina web.
"Credem ca putem schimba fundamental modelul de business al retail-ului; vrem sa indepartam toate barierele care pot opr