(Foto: )
“De cand s-a anuntat ca se va construi autostrada, preturile la terenurile din vecinatatea acesteia au ajuns la cote foarte mari. Exista un asalt permanent, din partea investitorilor, pentru terenuri in preajma viitoarei autostrazi”, a subliniat Platon. Acesta a recunoscut ca s-a pierdut un an in construirea acestui obiectiv major.
“Daca ne apucam de autostrada in 1995, am fi avut acum o cu totul alta perspectiva: aveam consum si locuri de munca ocupate. Daca ne-am fi apucat atunci, puteam sa dirijam catre acest obiectiv forta de munca rezultata din disponibilizarile din sectorul minier si cresteam productia de otel, ciment sau agregate. Sper, totusi, ca intarzierile sa fie recuperate.
Mai demult, in Statele Unite s-a pus problema daca sa se construiasca o cale ferata catre vest, de teama ca nu vor veni investitori. Pana la urma, americanii au decis sa o faca, iar investitorii au venit”, a spus subprefectul.
El a mentionat ca, in afara celor 100 de milioane de euro, prevazute in acest an, pentru proiectul Bechtel, vor mai fi alocate 7,8 milioane de euro pentru drumul Apahida-Reghin (40 km), 28,5 milioane de euro pentru Dej - Baia Mare - Halmeu (140 km) si 7,4 milioane de euro pentru soseaua Huedin - Tihau (42 km), plus banii pentru construirea soselelor de centura in sudul si nordul municipiului
Cluj-Napoca si fondurile prevazute pentru modernizarea drumurilor judetene si comunale.
Pentru Basescu, autostrazile nu reprezentau o prioritate
“Din pacate, un fost ministru al Transporturilor, Traian Basescu, spunea, in 1996, ca, in Romania, avem alte prioritati decat autostrazile. Din punctul meu de vedere, nici acum nu este prea tarziu pentru autostrazi, pentru ca sunt investitii care au ocolit si vor ocoli Romania tocmai