Pe parcursul interviului acordat ziarului nostru, in contextul venirii sale in Romania, Peter de Kam, Workforce Development Executive, IBM Global Services, a concluzionat, de foarte multe ori, "asta imi place sa fac". Iubeste oamenii, stie sa identifice latura lor productiva si s-o transforme intr-un atu al organizatiei. "N-am ales resursele umane, ele m-au ales pe mine. Am trait in toata lumea, in Asia, America, Europa. Pot sa spun ca am ajunsla un nivel foarte avansat de cunoastere al diferitelor tipuri de natiuni, de culturi, de valori. Lucrez de peste 30 de ani atat cu institutiile comerciale, cat si cu cele guvernamentale.
Am fost la locul potrivit la momentul potrivit si am avut pasiunea de a lucra in dezvoltarearesurselor umane pentru ca inseamna foarte mult in economia unei tari. Reprezinta cel mai valoros capital al unei tari", spune de Kam. Nu concepe o organizatie fara cele trei componente de baza, hardware, software si peopleware iar cei opt ani la IBM sunt dovada ca un brand puternic poate sustine cu succes o cariera.
- Ce reprezinta pentru IBM "Global Business Consultancy Sector"?
- Toata lumea priveste IBM ca pe o companie de IT, insa obiectivul nostru nu este exclusiv acesta. Noi ajutam companiile sa functioneze mai bine, sa obtina rezultate mai bune indiferent ca vorbim despre institutii publice sau private. Clientii nostri trebuie sa inteleaga ca scopul lor este de a oferi servicii performante clientilor lor. Atuul pe care-l oferim noi clientilor nostri reprezinta de fapt promisiunea noastra fata de ei. In ultima instanta, IBM este o companie care ofera solutii.
Intervievam sute de directori executivi in fiecare an, iar in 2004 am observat ca oamenii de afaceri aveau o perspectiva simplista asupra afacerii lor. Unicul lor obiectiv era cresterea veniturilor si reducerea costurilor.
In 2006 am observat ca exista o