vor scoate însă abia de anul viitor, spun reprezentanţii firmelor de profil, când se aşteaptă o creştere a numărului de turişti care vor veni în România.Închirierile sezoniere de maşini vor scoate însă abia de anul viitor, spun reprezentanţii firmelor de profil, când se aşteaptă o creştere a numărului de turişti care vor veni în România.
Închirierile sezoniere de maşini reprezintă un alt business care câştigă de pe urma românilor plecaţi să muncească în străinătate. Reprezentanţii companiilor specializate în acest tip de afacere au primit solicitări mai ales în ultima perioadă, din partea clienţilor români care se întorc acasă, în vacanţă, din ţări ca SUA, Canada, Israel, Franţa sau Germania.
Radu Ursăcescu, directorul general al companiei Active Rent a Car, spune că durata pentru care se închiriază o maşină nu depăşeşte trei săptămâni. La fel se întâmplă şi în preajma Crăciunului, perioadă în care românii revin în ţară.
Oamenii de afaceri, grosul clienţilor
Businessul "rent a car" funcţionează mai ales datorită turismului de afaceri, care asigură aproximativ 80% din totalul cererii, în timp ce restul este contribuţia turismului tradiţional. Unii clienţi au devenit deja fideli unei anumite companii şi, o dată pe lună, când revin în România, închiriază maşina pentru câteva zile. "Avem zeci de clienţi din Italia, care se mişcă prin ţară, mai ales în zona Banatului", spune Radu Ursăcescu. Pe lângă oamenii de afaceri străini care revin în România periodic, companiile de consultanţă sunt un alt client fidel care închiriază maşini.
"În general, sunt specialişti care asigură consultanţă în cadrul unor proiecte internaţionale. Ei închiriază două-trei maşini, pe o perioadă de maximum opt luni", precizează Ursăcescu.
Închirierea pe termen lung, la jumătate de preţ
Singura concurenţă semnificativă a companiilor "Rent