Companiile aeriene chineze Hunan Airlines si Air China si-au anuntat intentia de a intra pe piata aeriana romaneasca, urmand sa organizeze curse dinspre cele mai importante orase ale Chinei spre Bucuresti, a declarat, ieri, directorul general al Directiei Aviatiei Civile din Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Dan Andrei. "Am avut discutii cu Air China, care isi va deschide un birou la Bucuresti si care s-a aratat interesata de reluarea zborurilor Beijing - Bucuresti, cu avioane ale acestei companii", a declarat oficialul din Ministerul Transporturilor pentru Rompres.
Air China a inceput sa functioneze sub denumirea actuala in iulie 1988, pana atunci fiind divizia internationala de transport aerian a Administratiei Aeriene Civile din China. In 2004, compania a preluat Zhejiang Airlines, fiind listata la Bursele din Hong Kong si Londra. Air China are participatii la Air China Cargo - 51%, Air Macau - 51%, si pachetul majoritar de actiuni la Shandong Airlines. Compania a fost invitata sa participe la Star Alliance, unde Lufthansa joaca un rol principal. Air China este detinuta de Compania Nationala Chineza de Aviatie - 69% si Cathay Pacific- 10%, iar 21% reprezentand cotare publica.
Oficialul MTCT a declarat ca Directia pe care o conduce a primit o scrisoare oficiala de intentie de la alta companie chineza, Hunan Airlines, ce isi propune sa organizeze zboruri care sa faca legatura dintre provincia Hunan si Bucuresti, dar si intre Shanghai si Bucuresti. "Aceasta companie ne-a cerut insa facilitati fiscale pentru a opera pe Aeroportul Otopeni, insa noi nu le putem oferi astfel de inlesniri deoarece asta ar insemna sa incalcam legile concurentei", a precizat Dan Andrei.
Oficialul a precizat ca piata chineza are un potential important, deoarece in urmatorii ani se estimeaza ca traficul de pasageri pe rute spre Europa va atinge circa