"Nu mai avem gara, avem doar baruri, chioscuri, moloz si boschetari", spune revoltat un romascan Gara este locul unor multe asteptari, lacrimi, intilniri si despartiri. Oricine are dobindita, de-a lungul vietii, macar o amintire petrecuta in gara, de aceea nostalgia este sentimentul care ii incearca pe cei care trec prin fata cladirii garii. In legatura cu ce a fost si ce este astazi gara, parerile sint impartite. "Nu mai avem gara, avem doar baruri, chioscuri, moloz si boschetari", spune revoltat un romascan. Si, totusi, in renovarea acestui edificiu s-au investit pina acum aproape 11 miliarde de lei. Contractul de modernizare a Garii Roman a fost semnat in iulie 2003, cu Bursa de Marfuri Bucuresti, fiind alocati, in acest sens, aproape 19 miliarde de lei. "Lucrarile merg greu, pentru ca SNCFR are datorii mari, iar la regionala Iasi banii vin mai greu. Ne ocupam de modernizarea mai multor gari, precum cele din Iasi, Burdujeni, Botosani, Bacau Vaslui si Roman. Unele lucrari sint realizate cu fonduri straine, iar altele cu fonduri proprii. Modernizarea Garii Roman se face din fonduri proprii, de aceea se inainteaza mai greu", a declarat Eduard Spita, reprezentant al CFR Iasi. Lucrarile de renovare a Garii Roman au presupus refacerea acoperisului si a etajului, acum fiind in lucru doar parterul. "Desi am inaintat greu, activitatea desfasurindu-se de-a lungul a aproape trei ani, putem sa fim multumiti ca s-a reusit innoirea retelei de distributie termica si a celor de apa si canalizare. La parter mai este ceva de lucru, fiind terminata numai aripa dinspre Bacau. Mai urmeaza sa reparam si holul caselor de bilete si aripa dinspre Pascani, inclusiv birourile de acolo. In scurt timp, speram sa fie terminate si finisajele fatadei. Mai trebuie realizat 10% din finisajul exterior, care va fi terminat dupa ce se vor monta inca trei geamuri termopan si o usa", a declarat Nicolae