- Diverse - nr. 132 / 7 Iulie, 2006 ADEVERINTELE DE SALARIZARE TREBUIE SA CUPRINDA TOATE ELEMENTELE PREVAZUTE DE LEGE Domnul Vasile Haidau, din Tarnaveni, ne sesizeaza, intr-o scrisoare, faptul ca, desi a trimis Casei de Pensii Mures o adeverinta din care sa rezulte salariul de care a beneficiat in perioada in care acesta nu era evidentiat in cartea de munca, institutia respectiva nu i-a recalculat pensia, asa cum prevede legea. Interesandu-ne la Casa de Pensii de necazul domnului Haidau, am aflat, chiar de la directorul executiv, doamna Ileana Morent, ca, din pacate, adeverinta pe care a prezentat-o domnia sa nu este valabila, intrucat nu contine elementele prevazute de OUG nr. 4/2005, lucru imposibil de altfel, din moment ce documentul respectiv dateaza din anul 1958 si a fost emis de o intreprindere din orasul…Stalin. Totusi, pentru domnul Haidau mai exista o speranta: domnia sa poate prezenta Casei de Pensii, intr-o perioada de 3 ani de la data emiterii deciziei proprii de recalculare a pensiei, conform Legii 19/2000, o alta adeverinta, emisa cu respectarea legii. In acest sens, este necesar sa adreseze o cerere scrisa intreprinderii la care a lucrat in perioada respectiva, daca aceasta mai exista, sau altor arhive, pentru refacerea adeverintei vechi sau pentru emiterea alteia. Pentru a fi in concordanta cu prevederile OUG nr. 4/2005, adeverintele care atesta salariul avut in perioada in care acesta nu a fost trecut in cartile de munca trebuie sa contina urmatoarele elemente: denumirea unitatii; perioada in care s-a lucrat, cu indicarea datei de incepere si de incetare a raportului de munca; functia, meseria sau specialitatea exercitata; denumirea sporurilor, procentul sau suma acordata; perioada in care a primit sporul si temeiul legal in baza caruia s-a acordat. Adeverintele vor contine, de asemenea, numar, data eliberarii, stampila unitatii emitatoa