Compania americana Bechtel, care construieste autostrada Transilvania, reanalizeaza lista subcontractorilor.
Bechtel va stabili in urmatoarele trei saptamani companiile care vor desfasura lucrari in cadrul celui mai mare proiect de infrastructura din Romania.
"Acum ne aflam in stadiul de remobilizare a companiei. Exista o parte a subcontractorilor de care suntem nemultumiti si vom reanaliza lista initiala. Vom alege, in principal, companii romanesti. Doar in cazul in care nu gasim ceea ce avem nevoie, vom apela la subcontractori straini", a declarat Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Printre subcontractorii initiali se numarau Hidroconstructia, o divizie din cadrul grupului Tender SA, sau Hotelul Mariott. Bechtel a inclus initial pe lista pentru derularea proiectului Autostrada Transilvania peste 30 de subcontractori.
Insa lucrarile la autostrada Transilvania au fost sistate in vara anului trecut din lipsa de fonduri, in august 2005 fiind trecuti in somaj tehnic peste 600 de angajati, care au fost disponibilizati ulterior.
Bechtel lucreaza in prezent pe tronsonul II B, Campia Turzii - Gilau, zona in care majoritatea terenurilor au fost expropriate de statul roman, precum si la kilometrul 21, in dreptul localitatii Turceni, se efectueaza lucrari de terasamente, iar pe alte doua portiuni se desfasoara lucrari de structuri. "Intentionam sa reincepem si lucrarile in judetul Bihor in luna august a acestui an", precizeaza Sgarcitu.
Reprezentantii Bechtel au declarat ca vor sa se incadreze in programul stabilit initial, termenul limita de predare a tronsonului clujean fiind 2009. Pana in prezent Bechtel are un plan de lucrari pentru a acoperi bugetul minim alocat de 78 de milioane de euro, potrivit lui Sgarcitu.
Radu Berceanu, ministrul transporturilor, constructiilor si turismului, a anuntat recent ca Guvernul R