Retelele de cartier au intrat intr-o etapa noua: aceea a consolidarii si modernizarii. Practic, aceasta piata gri a providerilor de Internet, ce si-a facut timid aparitia acum vreo trei ani, tolerata fiind de autoritati, este acum intr-o plina efervescenta.
Retelele fuzioneaza, unele au devenit persoane juridice, cu acte in regula, inmatriculate la Registrul Comertului, iar administratorii lor sunt din ce in ce mai interesati de echipamente mai performante si nu neaparat mai ieftine, cum s-a intamplat pana acum.
Daca pana acum nu se urmarea decat asigurarea unei simple conectari la Internet, prin realizarea unor retele mai mult empirice, fara asigurarea nici unui standard de calitate, lucrurile nu mai stau asa. Administratorii acestor retele au inceput sa solicite distribuitorilor de echipamente atat produse mai performante, cat si consultanta.
"Avem cereri de routere si switch-uri cu management, pentru ca acestia nu-si mai permit sa trimita un om care sa depisteze si sa verifice, in caz de avarie a retelei, locul de unde ar presupune ca a plecat problema, a aratat Dragos Marinescu, country manager pentru Romania al Allied Telesyn.
S-au dezvoltat si nu dispun de personal, lipsa cu care se confrunta si marii operatori de comunicatii, si nici nu-si mai pot permite sa nu stie in orice moment ce se intampla cu reteaua. Asa ca achizitioneaza din ce in ce mai multe echipamente cu performante mari, ce nu mai sunt utilizate de marii operatori de telco, dar care au preturi foarte bune."
Vin, pun pe masa distribuitorilor de echipamente hartile cu regiunile si cartierele pe care le acopera si cu cele pe care intentioneaza "sa la atace" si solicita sa li se ofere cele mai bune alternative pentru a face acest lucru.
"Incep sa constituie o categorie de clienti de baza pentru orice producator si distribuitor de echipamente de net