Calin Popescu Tariceanu(Foto: )
“Ne-am trezit, la inceputul lui 2005, cu o serie de obligatii pe care Romania si le luase si care, conform bunului obicei al PSD, nu urmau sa fie onorate. Este vorba de Coridorul IV de Transport Pan-European, care leaga Romania de centrul si vestul Europei.
In loc sa se ocupe de acest proiect, PSD a preferat sa inceapa proiectul Autostrazii Transilvania”, a declarat Calin Popescu-Tariceanu.
Declaratia nu reprezinta o noutate, deoarece, de cand a preluat fraiele “calului guvernamental” la Palatul Victoria, premierul s-a opus constant continuarii proiectului Autostrazii Transilvania, ignorand, de nenumarate ori, dorinta majoritatii ardelenilor si a politicienilor din Transilvania de a fi conectati la reteaua vest-europeana.
In fata liberalilor adunati la sedinta CRN, Tariceanu a incercat sa mai indulceasca pastila, spunand ca nu critica proiectul Autostrazii Transilvania, “insa este vorba de stabilirea unor prioritati, desi orice proiect de autostrada are valente deosebite”, investitia in sine contribuind la dezvoltarea economica a zonelor pe care le traverseaza si a zonelor din proximitatea acesteia.
In contextul in care Guvernul pe care-l prezideaza a blocat, fara o justificare credibila, timp de aproape un an si jumatate lucrarile la Autostrada Transilvania, Tariceanu continua tema “prioritatilor”, cu toate ca este la curent cu starea de spirit din Ardeal.
Politicienii clujeni, indiferent de formatiunile politice, au transmis nenumarate mesaje in acest sens, timp de un an si jumatate, Emil Boc si Marius Nicoara fiind purtatorii de stindard in aceasta chestiune, deoarece Transilvania este provincia cu cele mai mici investitii in infrastructura.
Tonul premierului, in declaratia de vineri, a fost