MARCI REPREZENTATIVE Cea mai reprezentativa marca romaneasca? CURS ne da raspunsul.
In urma cu aproape patruzeci de ani lua nastere o marca romaneasca care astazi a devenit competitiva atat pe plan intern, cat si international. Nu este cea mai populara bautura de pe pamant, este prima si cea mai populara marca romaneasca de automobile: Dacia. Cat de mult a patruns aceasta marca in sufletul romanului si ce semnifica ea pentru acesta am aflat in urma sondajului realizat de CURS.
REZULTATE. La intrebarea: "Dupa opinia dumneavoastra, care este cea mai reprezentativa marca romaneasca?", majoritatea respondentilor au nominalizat Dacia. Este vorba de un procent de 23% dintre romani. In sondaj urmeaza la distanta mare marcile Arctic cu 4% si Gerovital cu 1%. Din cei 23% dintre romani care au nominalizat Dacia ca fiind cea mai reprezentativa marca romaneasca 21% au venituri sub medie, 26% peste medie, 26% sunt din mediul urban, 19% din mediul rural, 23% din regiunea estica a tarii, 22% din vest, 21% din sud si 34% din Bucuresti. Probabil ca si inainte si dupa 1989 tot Dacia ar fi fost nominalizata ca fiind cea mai reprezentativa marca romaneasca insa acest lucru nu are o legatura prea mare cu aspectele calitative ale automobilelor produse la Pitesti. Marca Dacia a fost inregistrata si a aparut pe piata in anul 1968, o data cu fabricarea primelor automobile romanesti.
POPULARA. Nascuta in contextul unei economii nationalizate si al unei piete interne lipsita de o concurenta reala, Dacia a devenit populara cu usurinta. Cu ea mergeai in concediu, la nunta sau la parintii de la tara, iar daca se strica ceva la motor aproape oricine putea face reparatiile. Mai legai o sarma, mai strangeai un surub, mai carpeai radiatoruâ cu coca si porneai din nou la drum. In alta ordine de idei, Dacia a dominat piata si din punct de vedere al numarului de automobile produs. Ar