PREA MULTA INFORMATIE SAU CAUTAREA ACULUI IN CARUL CU FAN
Sistemele IT au devenit o componenta de baza in orice organizatie.
In companiile mari, precum Caile Ferate germane, sistemele informationale sunt adevarate „containere” pline cu informatie! Pentru aceste companii, este extrem de important sa „extraga” din aceste sisteme, exact informatia de care au nevoie, in asa fel incit aceasta informatie sa ajute la luarea deciziilor importante (exemple: decizia
de a cumpara o companie, decizia de a majora preturile la produse, sau in cazul Cailor Ferate germane, planificarea numarului de vagoane la un tren).
Din pacate insa, IT-ul s-a dezvoltat in ultimii ani cu o viteza mult prea mare. Au aparut multe produse IT, companii diverse au implementat solutii IT (mai bine sau mai prost) pe platforme diverse (Windows, Unix, Mainframe etc.). Concluzia: in sanul fiecarei companii au aparut diverse solutii IT care au creat in jurul lor adevarate insule de informatie.
Pe langa aceasta, informatia se poate afla in „miscare” intre aceste sisteme informationale (exemplu: un mesaj trimis de la un sistem la altul). Si ca sa facem lucrurile si mai complexe, datorita globalizarii si virtualizarii muncii, informatia se poate gasi in locatii total diferite (uneori la mii de km distanta), in diverse formate, in diverse limbi s.a.m.d.
Problema este: cum reusim sa „agregam” aceasta informatie, sa o procesam si sa o prezentam in mod uniform exact acelora care au nevoie de ea? Sau in forma populara: cum scoatem acul din carul cu fan?
CE ESTE BUSINESS INTELLIGENCE (BI)?
Este greu sa dai o definitie unei solutii complexe care poate varia in functie de context. In mod abstract as spune ca BI este procesul de „combinare” a informatiei din mai multe surse, si prezentarea rezultatului intr-o forma in care poate fi folosita in luarea