ZIARUL de Mures a ajuns in posesia unui document care prezinta, detaliat, strategia de lobby a Fundatiei Mihai Eminescu (MET), patronata de printul Charles impotriva proiectului Autostrazii Transilvania.
Documentul a fost redactat de Luke Douglas-Home la cererea lui Charles, si a fost trimis jurnalistului Jonathan Dimbleby, unul dintre cei mai importanti realizatori ai postului BBC si biograful personal al mostenitorului Coroanei britanice.
Datat 17 mai 2004 si clasificat drept confidential, documentul prezinta o serie de argumente pentru care este inoportuna constructia Autostrazii Bechtel, ridicand, in acelasi timp, si o serie de acuzatii de coruptie la adresa premierului Adrian Nastase, despre care se spune ca ar fi primit, pentru parafarea contractului cu firma Bechtel comisioane in valoare de mai multe milioane de dolari.
Pricipalele argumente expuse in raportul trimis jurnalistului britanic sunt faptul ca nu este nevoie de o asemenea autostrada, in conditiile in care Coridorul IV Paneuropean era deja trasat si urma sa beneficieze de finantare europeana, dar si impactul "dezastruos" asupra mediului.
Argumentul forte ridicat de MET este acela ca pretul acestei lucrari este egal cu bugetul total estimat necesar pentru refacerea intregii retele de drumuri a Romaniei.
Printul Charles este supus din nou unor investigatii legate de averea dobandita in perioada martie 2005 - martie 2006, dupa ce anul trecut el a fost subiectul unei anchete de aceeasi natura, solicitata de Parlamentul britanic. Sub banuiala ca contabilii printului mostenitor au savarsit inginerii financiare.
Printul Charles a castigat 14 milioane de lire sterline (20,3 milioane de euro), potrivit unui raport emis de Clarence House, resedinta mostenitorului tronului Ma