SERILE CAPSA Cine suntem? Care sunt valorile noastre si unde ne aflam in acest moment?
Acestea sunt intrebarile care isi cauta din ce in ce mai des un raspuns. Identitatea nationala si brandingul de tara au devenit subiecte de prim-plan in ultima perioada. Tot mai multi specialisti si agentii specializate incearca sa faca o radiografie a Romaniei si sa descopere acele puncte care sa ne diferentieze de celelalte natiuni. Misiunea este una aproape sisifica. Sondajul realizat de CURS impreuna cu Jurnalul National a facut un mic pas in acest sens. Rezultatele acestui sondaj sunt extrem de spectaculoase si relevante, ele fiind inceputul unei munci indelungate.
CUM NE VEDEM. La intrebarea: "Dintre urmatoarele care considerati ca sunt principalele cinci atitudini specifice pentru romanul de astazi?", dorinta de imbogatire peste noapte este cea mai importanta, cu 3,48 % resemnarea ocupa pozitia a doua, cu 3,23 % dorinta de a reusi cu orice pret, chiar dincolo de lege, 3,20 %. Acest lucru se vede atat in societatea de astazi, cat si prin imaginea de "cei trei care au speriat vestul" pe care o au romanii in afara. Dar elementele care spun cel mai mult despre noi se regasesc chiar in proverbele noastre. Astfel, romanii considera ca urmatoarea afirmatie: "Face haz de necaz" li se potriveste: foarte mult - 42%, mult - 43%, putin - 8% si foarte putin - 2%. La afirmatia: "Sa moara si capra vecinului" 43% dintre respondenti s-au regasit foarte mult, 40% - mult, 10% - putin, 3% - putin. Interesant este ca la intrebarea: "Care sunt personalitatile cu care credeti ca este asociata, identificata Romania in acest moment?", subiectii au raspuns - Traian Basescu 17%, Gheorghe Hagi 7%, Nadia Comaneci 5%, Ion Iliescu 3% si Adrian Mutu 2%. Daca v-am trezit interesul pentru o dezbatere aprinsa, va asteptam luni, 10 iulie, la Casa Capsa, la ora 19:00.
PADURE FARA USCAT