Ion Lepadatul(Foto: )
Cariera, subiect de roman
Citeva avioane cu motoarele turate la maxim asteapta sa decoleze sub comanda elevilor Scolii de zbor Strejnic, atent supravegheati de instructori. Printre cei care decid daca un tinar este capabil sa ajunga pilot pe un avion de calatori sau nu se numara si Ion Lepadatul.
Dupa 30 de ani de zbor in cadrul companiei Tarom a devenit seful acestei unitati de invatamint din cadrul Scolii Superioare de Aviatie Civila Bucuresti. Isi aminteste cu placere anii copilariei in care era atras ca un magnet de Aeroportul Baneasa. "La inceputul anilor '60 cursele de calatori erau foarte rare.
Cunosteam programul de zbor si fugeam de acasa sa prind momentul aterizarii unui avion de pasageri. Atunci mi-am promis sa ma fac pilot", spune Ion Lepadatu. Avind sprijinul familiei, tinarul a reusit sa se numere printre cei 17 absolventi ai unuia dintre primele cursuri organizate de Tarom.
"A fost inghesuiala mare, vreo 30 pe loc. Am avut sansa de a deveni unul dintre cei mai tineri piloti ai Tarom-ului pentru care am zburat peste 20.000 de ore, inclusiv pe aeronave mari precum Boeing 707 sau Airbus 310", spune actualul instructor de zbor.
De-a lungul carierei sale a avut parte si de momente dificile, cum ar fi oprirea in zbor a unui motor sau defectiuni ale trenului de aterizare, insa, de fiecare data, a reusit sa aduca avionul intreg la sol. Cheia succesului este o lege nescrisa a pilotilor. "Pastreaza-ti singele rece. Daca ai intrat in panica esti ca si mort", spune Ion Lepadatu.
Scoala de zbor recunoscuta international
Dupa incheierea carierei de pilot, pasiunea pentru zbor l-a determinat sa continue pe acelasi drum. A devenit instructor de zbor si, din 2000 este seful scolii