Producatorul de mezeluri Tabco-Campofrio, filiala locala a Campofrio Alimentacion din Spania, a inregistrat in primul semestru din acest an o crestere de 10% a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2005.
"Ritmul de crestere al vanzarilor nu a fost spectaculos in primele luni, in principal pentru ca asistam la o ofensiva puternica a retelelor de key-accounts (marii retaileri, dintre care cei mai puternici sunt hypermarketurile - n. red.) care aduc si o politica extrem de agresiva a taxelor de listare", spune Ovidiu Wencz, director general al companiei.
Hypermarketurile impun o taxa pentru "listarea" marfurilor producatorilor pe rafturile lor, datorita puterii foarte mari de negociere, taxa care variaza in functie de pozitia pe raft si in magazin.
Wencz a precizat ca pentru acest an compania urmareste sa pastreze indicele de profitabilitate de anul trecut. "Vrem sa avem un indice de profitabilitate de 5-8% din vanzarile nete", spune Wencz. Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 40 mil. euro, fata de rezultatul de 33 mil. euro raportat in 2005.
Wencz a precizat ca anul trecut a fost unul dintre cei mai buni de la prezenta Campofrio pe piata locala, situatie datorata atat stabilitatii pietei, cat si investitiilor in marketing si distributie.
Campofrio a renuntat anul trecut la importurile de carcasa de porc, dupa ce dezvoltarea propriilor ferme le-a permis aprovizionarea cu materie prima pe acest segment.
Compania detine doua ferme de crestere a porcilor la Fantanele si Sibioara, in judetul Constanta. Potrivit reprezentantilor companiei, in perioada urmatoare productia locala a celor doua ferme ar putea asigura 40 - 50% din necesarul de carne de porc al firmei. Pentru atingerea acestui obiectiv, directorul general al Tabco-Campofrio spune ca in urmatorii trei ani compania va investi peste 10 milioane de euro, in